Українська мова 8 клас Тема: Узагальнення й систематизація знань про односкладні речення.

        Українська мова  8 клас
Тема: Узагальнення й систематизація знань про односкладні речення.
Мета: узагальнити й систематизувати знання про односкладні речення, перевірити вміння впізнавати такі речення і вказувати їх вид, правильність використання у мовленні з використанням лінгвістичного матеріалу, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати логічне мислення, творчу уяву.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань(осмислювано – концентрований  спосіб навчання )
Обладнання: роздатковий матеріал , листи самоконтролю, карта України, ілюстрації   



                                Хід уроку
1Організаційний момент.
 Хвилина психологічної настанови
2Мотивація навчальної діяльності 
3Тема, мета.
4Робота над матеріалом, який узагальнюється
    Культурологічна змістова лінія
Україна – моя Вітчизна .Краса Карпат. Мандрівка Дніпром.

Словникова робота
Презентація ( лат.) – публічне представлення чогось нового, наприклад, презентація книжки , організації.
Акровірш –

  Інтерактивні технології: експрес – опитування ,робота в парах ,
Клас ділиться на групи , у кожній групі є капітан , помічники , інформатор, кур’єр.
Кожній групі   „присвоюється” вид односкладного речення.
Інтрига: Сьогодні ми вирушаємо у подорож на потязі „Україна” і перепусткою  будуть ваші знання з теми та грошовим відповідником – лист самоконтролю та банк знань .

І. Практична робота

1 Диктант – код : означено – особові -1, неозначено – особові – 2,узагальнено – особові -3,
безособові - 4, називні -5, двоскладні -6.
1Над Україною світає.
2Бачу далекі вершини в тумани повитих Карпат.
3Не вчись бути найвищим, а вчись бути корисним,
4Нема на світі України , немає другого Дніпра.
5Щоб полюбити рідну землю, її неодмінно треба спізнати.
6Світанком  вийшли до Бугу.
7Гарно того вчити , хто хоче все знати.
8Незбагненна в моря доля .Спокій. Тиша, хвиля, береги.
9Віра в Батьківщину починається з віри в людину
код14,21,33,44, 54, 62,73, 85, 96(за  кожну правильну відповідь +. ) Звірити з дошкою.
Рушили. Гарне останнє речення 9 (зачитати)Вірю у ваші успіхи.

ІІ. Експрес – опитування
Кожна група  розповідає(ПРЕЗЕНТУЄ) певний вид односкладного речення(жеребкування)

ІІІ.  Робота з текстом у робочій сторінці
Cинтаксичний розбір одного речення з тексту.

Фізкультхвилинка під пісню „ Од Києва до Лубен”
- По яких  місцях нашої країни ми проїхали щойно ? Які односкладні речення зустріли?
Розминка .З домашнього завдання зачитати прислів’я і приказки про рідний край . На слух
Визначити односкладні і двоскладні речення .
IV Коректор (на зупинці прийшла телеграма) Виправте помилки. Переможе та команда, яка виконає першою і вірно.
      Просимо відрядити участі конкурсі 17 жовтня учня 8 – Б класу Поліду  Олександра
Автора творчої роботи Покажу вам світ таким який люблю Запрошення надіслали поштою
                                                                        Організатор конкурсу Іванов Сергій
(27 слів)

Вчитель. Хочу  зачитати рядки з ваших творів на цю тему :”Рідний край – це гарна природа, свіже повітря , коли пташки літають і співають свої чудові пісні Біленькі хмарки пливуть по блакитному небі. Всі люблять і бережуть рідну природу”.(Веретельникова А)
„Хочу ,щоб всі були задоволені своїм життям і люди плакали лише від щастя .Щасливий світ – це здоровий світ.
                                      (Янішевська Ю.)
„У кожної людини є своя Батьківщина. Моя Батьківщина – це Україна. Тут народився, вперше побачив світ. Який він чудовий! Мені хотілося б , щоб всі люди розуміли, що потрібно берегти природу, свій рідний край.(Поліда Ол.)

2Впізнай автора .На дошці записані рядки з поезій відомих авторів.
               Учітеся , читайте,                     Як парость виноградної лози,
                І чужого научайтесь,               Плекайте мову .
                Й свого не цурайтесь.              Пильно й ненастанно
                                                                   Політь бур’ян.!
                Нема на світі України
                Немає другого Дніпра.
- Які речення використані? – Яку думку хотіли донести нам з вами?
V Хвилина самозаглиблення. (задумайтесь над сказаним ) Поставте оцінки у лист самоконтролю.
     Оцінка вчителем роботи в групах
    
VІ Творча робота. Надіслати телеграму вашому однокласникові, який перебуває  в іншому місті України (можна користуватись картою)    Щирі побажання зі святом (Покрови чи Нового року ).  Дотримуйтесь вимог оформлення телеграми, використовуйте односкладні речення. Учні отримують бланки телеграм. Кур’єри доставляють адресатам.
- Приємно отримувати побажання? Подивіться один на одного , усміхніться і пам’ятайте , що ми діти однієї землі , країни – України.
VІ Домашнє завдання 1Підготуватися до контрольного тестування
  2ТЗ Описати улюблений куточок рідного міста, використовуючи односкладні речення
                          Акровірш    Рідний край
   У всіх людей одна , мабуть святиня.
   Куди не глянь, де не спитай.
   Раніше, безумовно, їм своя пустиня,
   Аніж земний в пустині рай
   Їм красить, безперечно, все їх рідний край.
   Нема (ви знаєте)без кореня рослини

   А нас, людей, нема без Батьківщини.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема: І Я Франко „Захар Беркут” Основні персонажі твору, їх групування.

Тема : М. Коцюбинський. Новела „Іntermezzo” .Ідея служіння митця народові Використання засобів імпресіонізму .