Українська мова 8 клас Тема: Узагальнення й систематизація знань про односкладні речення.
Українська мова
8 клас
Тема: Узагальнення й
систематизація знань про односкладні речення.
Мета: узагальнити й
систематизувати знання про односкладні речення, перевірити вміння впізнавати
такі речення і вказувати їх вид, правильність використання у мовленні з
використанням лінгвістичного матеріалу, збагачувати словниковий запас учнів,
розвивати логічне мислення, творчу уяву.
Тип уроку: узагальнення і
систематизація знань(осмислювано – концентрований спосіб навчання )
Обладнання: роздатковий
матеріал , листи самоконтролю, карта України, ілюстрації
Хід
уроку
1Організаційний
момент.
Хвилина психологічної настанови
2Мотивація
навчальної діяльності
3Тема, мета.
4Робота над
матеріалом, який узагальнюється
Культурологічна
змістова лінія
Україна – моя Вітчизна .Краса Карпат. Мандрівка
Дніпром.
Словникова робота
Презентація (
лат.) – публічне представлення чогось нового, наприклад, презентація книжки ,
організації.
Акровірш –
Інтерактивні технології: експрес – опитування ,робота в парах ,
Клас ділиться на
групи , у кожній групі є капітан , помічники , інформатор, кур’єр.
Кожній групі „присвоюється” вид односкладного речення.
Інтрига: Сьогодні
ми вирушаємо у подорож на потязі „Україна” і перепусткою будуть ваші знання з теми та грошовим
відповідником – лист самоконтролю та банк знань .
І. Практична робота
1 Диктант – код :
означено – особові -1, неозначено – особові – 2,узагальнено – особові -3,
безособові - 4,
називні -5, двоскладні -6.
1Над Україною світає.
2Бачу далекі
вершини в тумани повитих Карпат.
3Не вчись бути
найвищим, а вчись бути корисним,
4Нема на світі
України , немає другого Дніпра.
5Щоб полюбити
рідну землю, її неодмінно треба спізнати.
6Світанком вийшли до Бугу.
7Гарно того вчити
, хто хоче все знати.
8Незбагненна в
моря доля .Спокій. Тиша, хвиля, береги.
9Віра в
Батьківщину починається з віри в людину
код14,21,33,44,
54, 62,73, 85, 96(за кожну правильну
відповідь +. ) Звірити з дошкою.
Рушили. Гарне
останнє речення 9 (зачитати)Вірю у ваші успіхи.
ІІ. Експрес – опитування
Кожна група розповідає(ПРЕЗЕНТУЄ) певний вид
односкладного речення(жеребкування)
ІІІ. Робота з текстом у робочій сторінці
Cинтаксичний розбір одного речення з
тексту.
Фізкультхвилинка під
пісню „ Од Києва до Лубен”
- По яких місцях нашої країни ми проїхали щойно ? Які
односкладні речення зустріли?
Розминка .З домашнього
завдання зачитати прислів’я і приказки про рідний край . На слух
Визначити
односкладні і двоскладні речення .
IV Коректор (на зупинці прийшла телеграма) Виправте
помилки. Переможе та команда, яка виконає першою і вірно.
Просимо відрядити участі конкурсі 17
жовтня учня 8 – Б класу Поліду
Олександра
Автора творчої
роботи Покажу вам світ таким який люблю Запрошення надіслали поштою
Організатор
конкурсу Іванов Сергій
(27 слів)
Вчитель. Хочу зачитати рядки з ваших творів на цю тему
:”Рідний край – це гарна природа, свіже повітря , коли пташки літають і
співають свої чудові пісні Біленькі хмарки пливуть по блакитному небі. Всі
люблять і бережуть рідну природу”.(Веретельникова А)
„Хочу ,щоб всі
були задоволені своїм життям і люди плакали лише від щастя .Щасливий світ – це
здоровий світ.
(Янішевська
Ю.)
„У кожної людини
є своя Батьківщина. Моя Батьківщина – це Україна. Тут народився, вперше побачив
світ. Який він чудовий! Мені хотілося б , щоб всі люди розуміли, що потрібно
берегти природу, свій рідний край.(Поліда Ол.)
2Впізнай автора .На дошці записані рядки з поезій відомих
авторів.
Учітеся , читайте, Як парость виноградної
лози,
І чужого научайтесь, Плекайте мову .
Й свого не цурайтесь. Пильно й ненастанно
Політь бур’ян.!
Нема на світі України
Немає другого Дніпра.
- Які речення
використані? – Яку думку хотіли донести нам з вами?
V Хвилина самозаглиблення. (задумайтесь над сказаним ) Поставте оцінки у
лист самоконтролю.
Оцінка вчителем роботи в групах
VІ Творча робота. Надіслати телеграму вашому однокласникові, який
перебуває в іншому місті України (можна
користуватись картою) Щирі побажання
зі святом (Покрови чи Нового року ). Дотримуйтесь
вимог оформлення телеграми, використовуйте односкладні речення. Учні отримують
бланки телеграм. Кур’єри доставляють адресатам.
- Приємно
отримувати побажання? Подивіться один на одного , усміхніться і пам’ятайте , що
ми діти однієї землі , країни – України.
VІ Домашнє завдання 1Підготуватися до контрольного тестування
2ТЗ Описати улюблений куточок рідного міста,
використовуючи односкладні речення
Акровірш Рідний край
У всіх людей одна , мабуть святиня.
Куди не глянь, де не спитай.
Раніше, безумовно, їм своя пустиня,
Аніж земний в пустині рай
Їм красить, безперечно, все їх рідний край.
Нема (ви знаєте)без кореня рослини
А нас, людей, нема без Батьківщини.
Коментарі
Дописати коментар