Районний семінар учителів української мови і літератури

               
                                 
5 грудня 2014 року на базі Новоукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 відбувся семінар учителів української мови і літератури на тему «Робота з обдарованими дітьми». 
Учасники семінару відвідали урок української літератури в 10 класі на тему «Драма «Украдене щастя» -  найвизначніший сценічний твір Івана Франка» (учитель Нікітченко Л.І.). 





Тема: "Украдене щастя" – найвизначніший сценічний твір Івана Франка.
Мета уроку:
- розкрити зміст та проблематику твору,  з’ясувати фольклорну основу та особливості соціально – психологічної драми; навчити учнів давати оцінку вчинкам героїв, аналізувати, робити висновки;
-  визначити художню цінність твору;
-  розвивати образне, логічне та критичне мислення;
- формувати думку про ідеал людського життя,відповідальність людини за свої вчинки та поведінку;
-  виховувати загальнолюдські моральні цінності.
Тип уроку: урок-дослідження, комбінований урок з використанням ІКТ
Обладнання: виставка творів І. Я. Франка, комп’ютер, екран, ілюстрації до твору.
Види і форми роботи: учнівські повідомлення та демонстрація і захист презентацій; слово вчителя, бесіда, дискусія, аналіз літературно – критичних матеріалів, інтерактивна вправа «Незакінчене речення»,  метод «Асоціативний кущ», виразне читання  та інсценізація.
Міжпредметні зв’язки: театральне мистецтво, історія України, психологія, фольклор, етика.





        Урок розпочався   хвилиною психологічної   настанови, , розриттям змісту епіграфа "Щасливий той, хто має змогу знайти щасливе життя.  Але щасливіший той, хто вміє ним користуватися" (Г. Сковорода) та розмовою про щастя.
         Учні підготували презентації : "Універсальність таланту І. Франка" (Берненко С.), "Історія написання драми та її сценічне життя"(Кадуріна А.). Опрацювала  статті П. Тичини та М. Рильського  й виступила з висновками учениця Турченко Т. Серйозною та змістовною була робота над жанром, проблематикою, конфліктом твору.

    Презентація  - дослідження про хату як оберіг  була представлена Соколенко Інною. (Хата – це оберіг родинного вогнища, взаємоповаги, довіри між чоловіком та жінкою. Ми побачили, що трапилося, коли «непрошений до вашої хати набивсь». Замкнений простір  сімейної пари, вінчаної перед Богом, був порушений. До народних вірувань про хату як оберіг додається ще й віщий сон, коли напасть, біда «у вікна лізе».тТакою було авторське попередження про нещастя для родини Задорожніх).
          Всі присутні були вражені інсценізацією епізодів п ’ єси. Дуже емоційна гра Негри Р.(жандарм), яскраво талановито виконана роль Анни (Чорнобай О.), чітко усвідомлений образ Миколи (учень Трохимчук В.) сподобалися глядачам і допомогли заглибитися в атмосферу  драматичного твору.  
          Учениця Вишняк А., творча обдарована дитина, висловила свої думки за допомогою пензля, зобразила особисте бачення щастя та пояснила для присутніх.
Урок закінчився роботою щодо формування життєвих компетентностей та  відповідями на питання:

  -  Чого навчила нас драма «Украдене щастя»?
    -  Чи актуальний твір сьогодні?
  -  Чи змінюється з часом ставлення людей до кохання і коханих? (Ні, це вічні цінності, коли це справжні почуття).
  -  Які цінності в коханні важливі для вас?

 Колеги подякували за урок, дали високу оцінку.
                                                                                                                   
Учитель української мови, директор школи, учитель - методист Доценко О. Г.  протягом кількох років працювала над проблемою і результатом роботи стала збірки «Кольористика як засіб асоціативно-образного бачення твору. Методичні рекомендації щодо вивчення програмових творів». Презентація методичної збірки була яскравою, науково обгрунтованою, цікавою та доступною. 

Учитель української мови Трибулько Л. Л. підготувала позакласний захід та запросила на зустріч юну поетесу, випускницю школи №8, яка була учасником і переможцем  багатьох творчих конкурсів різних рівнів, Катерину Нікітченко. 

Дівчина закінчила Київський держівний університет ім. Т. Г. Шевченка та отримала диплом магістра. Відбулася  презентація збірки «З дивацтвом у кишенях». Дуже теплою була атмосфера зустрічі, яку створила талановитий педагог разом із обдарованими учнями школи. Діти читали та аналізували вірші поетеси, ділилися власними враженнями. Рупець Руслана створила серію малюнків до віршів автора, Трибулько Олександр поклав на музику та виконав під акомпонемент гітари щойно сворену пісню на слова К. Нікітченко. Сама авторка читала власну поезію, дякувала вчителям та учням за тепло, щирість, розуміння.


Із вдячністю та гарним настроєм словесники району залишили навчальний заклад.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тема: І Я Франко „Захар Беркут” Основні персонажі твору, їх групування.

Тема : М. Коцюбинський. Новела „Іntermezzo” .Ідея служіння митця народові Використання засобів імпресіонізму .